تلفن: 02144263597 ایمیل: g24shop@hotmail.com تلفن همراه: 09367044465 شناسه یاهو:
خرید پستی کارتون شهر قطار ها

*** فروشگاه اینترنتی گیتی در زمینه فروش انواع سی دی ها آموزشی ، نرم افزار، بازی و سرگرمی ، صوتی (موسیقی و مداحی) و فیلم شامل انواع فیلم های ایرانی ، خارجی ، انیمیشن ،مستند ، سریال ،کنسرت و نماهنگ با اخذ نمایندگی از شرکتها و موسسه های فعال در ویدئورسانه کشور همچون موسسه رسانه تصویری ،شرکت تصویر دنیای هنر، موسسه قرن جدید،موسسه فرهنگی هنری قرن 21،شرکت جوانه پویا ، شرکت پارس ویدئو، هنرنمای پارسیان (نیوتک) ،سینما هفت (پخش بایا) ،شرکت فرهنگ فیلم تهران، پخش اکسیر و... فعال میباشد *** تلفن و فاکس : 44263597-021 *** ایمیل :info[at]g24shop.com *** سایت این فروشگاه*** http://shop.gitidesign.ir **

طراحی سایت فروشگاهی

*** (فروشگاه اینترنتی گیتی سفارش فیلم ، سریال و نرم افزار را می پذیرد). ***


نرم افزار حسابداری وین تاپ پروآنتی ویروس ایرانی شیدخرید اینترنتی نرم افزار حسابداری اصنافکانال تلگرام فروشگاه اینترنتی گیتی

*** (با عرض پوزش این فروشگاه به این سایت منتقل شده است http://shop.gitidesign.ir). ***

خریدفیلم کلاه قرمزی وبچه ننه

خریدفیلم کلاه قرمزی وبچه ننه

کودک - کمدی

کارگردان:ایرج طهماسب

تهیه کننده:حمید مدرسی

بازیگران: حمید جبلی، ایرج طهماسب، خسرو احمدی، مهدی باطبی، عیسی یوسفی پور، بهادر مالکی، بنفشه صمدی، پوپک مظفری، داود دلقندی، سورن مناچکیان، پویان طباطبایی، محمد بهرانی، قاسم قباخلو، بهرام بهنوید و

خلاصه داستان:سومین قسمت از فیلم کلاه قرمزی داستان شیطنت;های پسرعمه زاست که کلاه قرمزی و آقای مجری را به دردسر می اندازد و ماجرای جدیدی پیش می آید که منجر به ورود مهمان ناخوانده ای می شود.

 

سایر عوامل:نویسندگان: حمید جبلی، ایرج طهماسب/ مدیر فیلمبرداری: ابراهیم غفوری/ موسیقی متن و ترانه ها: محمدرضا علیقلی/ مدیر تولید: علی قائم مقامی/ تدوین: میثم مولایی/ ساخت و طراحی عروسک ها: مرضیه محبوب/ عروسک گردان ها: دنیا فنی زاده، مرضیه محبوب، امیر سلطان احمدی، بنفشه صمدی، محمد لقمانیان/ صدای عروسک ها: حمید جبلی، محمدرضا هدایتی، بنفشه صمدی، بهادر مالکی، محمد بهرانی/ صدابردار صحنه: بابک اخوان/ طراحی گریم: مهرداد میرکیانی/ صداگذاری و میکس: حسین ابوالصدق/ ترانه سرا: ایرج طهماسب/ خواننده: حمید جبلی، محمدرضا هدایتی/ عکس: علی نیک رفتار/ طراح لباس: ژاله آنت

 

خرید پستی فیلم

 

نقدی بر موسیقی متن فیلم سینمایی کلاه قرمزی و بچه ننه :

یکی از دلایل غیر قابل انکار در مجموعه کلاه قرمزی اعم از فیلم سینمایی و سریال ،

موسیقی متن آن است که به شکلی جادویی بر روی تمامی صحنه های فیلم و سریالش

می نشیند و مخاطب را مجذوب خود می کند.

یکی از منتقدین سایت موسیقی ما در یادداشتی موسیقی متن زیبا و جذاب فیلم

سینمایی کلاه قرمزی و بچه ننه که اثری از محمدرضا عقیلی است را مورد نقد و بررسی

قرار داده است که خواندنش خالی از لطف نیست :

اولین کلاه قرمزی که اکران شد همراه با پرطرفدار شدن سبک حرف زدن عروسک های اصلی اش کلاه قرمزی و پسرخاله ترانه هایش هم سر زبان ها افتاد. هنوز که هنوز است هم کمتر کسی است که ترانه های آن را از یاد برده باشد؛ 'من می شم همراه مجری، همدم و همراه مجری، می گیم و می خندیم و شادیم و سرخوش، دیگه تنها نیستیم، گل می دیم به دست هم با دل های خوش' و الی آخر... آنقدر این ترانه های با تصاویر هماهنگ بود و نقش اساسی در روایت داستان داشت که فراموش کردنشان کاری بس دشواتر از به یاد سپردنشان است. با اینکه پیش از کلاه قرمزی و پسرخاله بودند فیلم های کودکانهء دیگری که تاکید زیادی روی موسیقی داشتند و از بهترین نمونه هایش می توان به گلنار و مدرسهء موش ها اشاره کرد اما هیچکدام اینچنین که ترانه های این فیلم ماندگار شدند نبودند. دلیل اصلی آن را باید در نقش اساسی آنها در تعریف کردن قصه جستجو کرد. بی جهت نیست که ترانه سرایی این قطعات را هم فیلمنامه نویسان آنها به عهده داشته اند.

خوشبختانه همکاری ایرج طهماسب و محمدرضا علیقلی تا به امروز ادامه پیدا کرده است و چه در مجموعه های تلویزیونی کلاه قرمزی و چه فیلم های مختلف این شخصیت دوست داشتنی، علیقلی برای آن ها موسیقی ساخته است. با وجود اینکه علیقلی پیوسته به عنوان آهنگساز موسیقی فیلم شناخته شده است اما هرگز ارتباطش را دنیای موسیقی کودک که در آن بسیار متبحر است قطع نکرده. حتما یادتان می آید ترانه های کودکانه ء مختلفی را که او برای شبکه های صدا و سیما ساخته و روی آنها کلیپ ساخته اند که از نمونه های آن می شود به 'روزهای هفته' سروده شکوه قاسم نیا به کارگردانی رضا میرکریمی اشاره کرد. علاوه بر این اگر مروری داشته باشیم به بهترین آثار سینمایی کودکان بعد از انقلاب می بینیم که نام علیقلی پیوسته به عنوان آهنگسازی که بهترین آثار موسیقی را برای بهترین آثار سینمایی کودکان نوشته است می آید. اینها را گفتم که بدانید با چه آهنگساز توانایی در حوزهء موسیقی کودک مواجهید و اگر می بینید که موسیقی های او اینقدر خوب و صمیمی از آب درمی آیند تنها نتیجهء ذوقش نبوده بلکه باید ردپای تجربهای حداقل سی و چند ساله را پشت آن جستجو کرد. جدای از اینها آشنایی او با سازهای کودکان که به سازهای ارف شهرت دارند و علاقهء وافرش به آنها در آثار غیر کودکانه اش هم مشهود است. صدای زنگ ویژه ای که به نوعی به عنوان امضای علیقلی در آثار سینمایی اش شنیده می شود را باید ناشی از همین تمایل خاص او به موسیقی کودکانه دانست. ملودی پردازی های قوی، برقراری ارتباط با شنونده و صمیمیت در استفاده از ریتم ها و فرم ها نیز از جمله ویژگی های منحصر به فرد موسیقی فیلم های علیقلی است که به زعم من باید یکی از پایه های اصلی آن را تعلق خاطر او به موسیقی کودک دانست. اگر موسیقی یه حبه قند یا خیلی دور خیلی نزدیک برایمان اینقدر ملموس است و آن صدای زنگ جادویی یا فرم ملودیک والس راحت به خاطرمان می ماند، دلیلی جز این نمی تواند داشته باشد.

 

موسیقی کلاه قرمزی و بچه ننه هم در همین راه گام برداشته است. با وجود اینکه ملودی های اصلی همان ملودی های کلاه قرمزی و پسرخاله اند و صرفا در بسیاری از موارد ترانه های آنها عوض شده است باز بسیار شنیدنی است چرا که آهنگ ساز با استفاده از تغییرهایی که در ریتم و تنظیم آنها به وجود آورده است اجازه نمی دهد تماشاگر از شنیدن آن خسته شود. مساله ریتم در کلاه قرمزی و بچه ننه بسیار مهم است چرا که پیش از این در فیلم های قبلی میزان استفاده از ریتم های تند بسیار کمتر بود. در حالی که به نظر می رسد به توجه به علاقهء روزافزون بچه های امروز به ریتم های تندتر، آهنگساز هم در به کار گیری آن کوتاهی نکرده است. ترانهء 'بی مرام' که از جملهء ترانه های آغازین فیلم است نمونهء خوبی برای این ماجراست.

از دیگر تفاوت های اساسی موسیقی کلاه قرمزی و بچه ننه استفاده بسیار بیشتر از همخوانی در اجرای قطعات است. اتفاقی که پیش از این در دیگر فیلم های این مجموعه هم افتاده بود اما اصلا تا این حد و اندازه نبود. در واقع آهنگ ساز با استفاده از این تکنیک، حال و هوای سرود را برای مخاطب کودکش بیشتر زنده کرده است و او را تشویق به همراهی با آن می کند. سرود 'رخت رخت رخت می شوریم' از نمونه های خوب این همخوانی ها در فیلم است. یا اجرای ترانه ای با ترجیع بند 'چی گفتی؟' که دور آتش اجرا می شود و به راحتی می تواند با تکرار آن توسط تماشاگران کودک همراه شود. همین مساله، امکان تماشای بارها و بارهای این فیلم را به بهانه شنیدن قطعاتش و خواندن با آنها را بالاتر می برد. آن هم در روزگاری که اکثر خانواده ها از تماشای هزاربارهء یک کارتون توسط بچه هایشان به عنوان یک عادت می نالند. همین ماجرا اتفاقا می تواند تضمین فروش خوب آلبوم ترانه های این فیلم را هم باشد چرا که آنقدر میزان تولید موسیقی کودک در ایران پائین است که گاهی سال ها می آیند و می روند و هیچ قطعه ء تازه ای برای کودکان ساخته نمی شود. از این حیث چه موسیقی بهتر از آن قطعه ای که بچه ها خاطرهء تصویری اش را هم دارند. اجرای موسیقایی اشعار معروفی چون 'چشم چشم دو ابرو' یا 'دویدم و دویدم' که در حافظهء همهء مادران و مربیان بوده و هست از آن اتفاق هایی است که با اینکه به نظر بسیار سردستی می آید اما تا پیش از این هرگز اتفاق نیفتاده است و این موضوع هم می تواند به شنیدنی تر شدن قطعات این فیلم بیشتر کمکم کند.

در مقایسه با قسمت های قبلی باید گفت که حجم استفاده از موسیقی در کلاه قرمزی و بچه ننه بسیار بالاتر است. علاوه بر کثرت استفاده از ملودی هایی که توسط آهنگ ساز ساخته شده اند، موسیقی های محیطی هم در فیلم کم نیستند، از پسرک آکاردئون نوازی که در خیابان ساز می زند تا شخصیت هایی که دور هم جمع می شوند و آواز می خوانند. اگر موسیقی را از این فیلم بگیرید به راحتی تاثیرگذاری اش بیش از 60-70 درصد کاهش پیدا خواهد کرد که این را باید هم به حساب آهنگ سازی خوب آن گذاشت و هم هوشمندی کارگردان در میزان بهره گیری از موسیقی. ناگفته نماند که وقتی کارگردان خود ترانه سرای قطعات موسیقی هم باشد نباید توقعی جز این از او داشت. در میان ترانه های فیلم، ترانهء 'بچه ننه تو قلبمه' و 'بچه بچه بچه' با اجرای حمید جبلی و محمدرضا هدایتی از بهترین آثار اجرا شده در این فیلمند.

نکتهء دیگری که می توان دربارهء موسیقی آخرین ساختهء طهماسب به آن اشاره کرد، استفاده سینمایی تر موسیقی است. پیش از این ما در صحنه های مختلف کمتر موسیقی غیرکودکانه می شنیدیم حال آنکه در کلاه قرمزی و بچه ننه ما موسیقی ژانرهای مختلفی را چون موسیقی وحشت یا موسیقی جنگ را می شنویم. در واقع موسیقی این فیلم پایش را یک پله از موسیقی صرفا کودکانه بالاتر گذاشته و با دنیای سینمایی بزرگسال هم سلام و علیک گرمی کرده است. دلیلش هم واضح است! تعداد مخاطبان بزرگسال مجموعه فیلم ها و برنامه های تلویزیونی کلاه قرمزی هیچوقت کم از مخاطبان کودک آن ندارد. اتفاقا روز به روز به تعدادشان اضافه هم می شود.

به هر حال همانطور که انتظار می رود، فضای کلی موسیقی کلاه قرمزی و بچه ننه فضایی است شاد و پر از ترانه که درآوردن کلیپ های بسیار خلاقانه و سینمایی از دل آن به جذابیتش افزوده است. دور نیست زمانی که ترانه های کلاه قرمزی و بچه ننه هم مثل ترانه های موفق کلاه قرمزی و پسرخاله سر زبان ها بیفتد.

 

نقد فیلم سینمایی کلاه قرمزی و بچه ننه

 

خرید پستی کارتون شهر قطار ها

نظرات

پدرام تاریخ : پنجشنبه 30 مرداد 1393 ساعت '8:4
کاری زیبا از ایرج طهماسب دستش درد نکنه
ارسال نظر

*** (با عرض پوزش این فروشگاه به این سایت منتقل شده است http://shop.gitidesign.ir). ***

تبليغاتX